+420 296 333 337
+420 296 333 337

Poruchy spánku - co nám pomůže k lepšímu spánku?

Domů > Blog > Poruchy spánku - co nám pomůže k lepšímu spánku?
blog_post_ Zdroj ilustračního obrázka: freepik.com

Nov 28, 2017

Poruchy spánku - co nám pomůže k lepšímu spánku?

To, že spánek je lékem, který neléčí jenom naše tělo, ale i mysl si lidé předávají mezi sebou už dlouhá staletí. Spánek je každodenní součástí našeho života už od narození.

Díky spánku se naše tělo dokáže v noci zregenerovat z celodenního stresu, těžkostí a okolností, které na něj během dne působili. Pokud mluvíme o těle, tak jeho neoddělitelnou součástí je lidská psychika a mysl, která ve spánku relaxuje a regeneruje stejně jako tělo.

V současnosti se asi každý třetí člověk stěžuje na poruchy spánku nebo nespavost.

Nejčastěji se o poruchách spánku bavíme jako o nespavosti a spánkové apnoe.

Nespavost

Nespavost je stav, kdy má člověk problém s večerním usínáním v poměrně krátké době, nebo tehdy, kdy se během noci budí a nedokáže mít celistvý pokojný spánek. Stejně tak se můžou vyskytnout i problémy s předčasným vstáváním ráno. Chronickou nespavostí údajně trpí každý desátý dospělý a každý třetí člověk má nějaké zkušenosti s poruchou spánku. Pátrání po příčině bývá zdlouhavé a nemusí jí odhalit ani lékařské vyšetření. Pokud mluvíme o chronické nespavosti zpravidla, jde o poruchu spánku, která trvá dlouhodobě.

Spánkové Apnoe

Je zdravotní porucha, k jejíž diagnostice je potřeba komplexní vyšetření a zhodnocení vícero fyziologických funkcí. Spánková apnoe se v Česku vyskytuje minimálně u dvou procent dospělé populace. Ve své podstatě je spánková apnoe problémem regulace dýchání, který se vyznačuje minimálně deseti vteřinovým trváním s opakováním, minimálně desetkrát za hodinu spánku.

Co nám pomůže k lepšímu spánku?

  • Podle toho v kolik chodíte spát by jste 4 – 6 hodin před spánkem měli omezit konzumaci kofeinu a to hlavně v pití kávy a silných zelených nebo černých čajů.
  • Na večeři bychom měli vynechat těžká jídla, aby náš žaludek a organismus nebyl zatížen trávením.
  • Před spaním bychom se měli vyhnout požívání alkoholu protože, ten kvalitu spánku zhoršuje.
  • V ložnici bychom neměli mít zapnutou elektroniku jakou je televize, notebook, nebo tablet, která nám namáhá zrak. Ložnice by měla být používaná jenom na spánek a intimní život.
  • V ložnici bychom měli minimalizovat dopad světla zvenčí stejně tak i hluku.
  • Teplota v ložnici by se měla pohybovat od 18 – 20°C aby byl spánek kvalitní.
  • Pomoct ke kvalitnímu spánku může i to, že každý den v týdnu a to i během víkendu bychom měli jít spát v přibližně stejnou hodinu.

Pokud už trpíte nějakou poruchou spánku nebo ne, za pomoci těchto zásad si svůj spánek můžete zkvalitnit.

Naši lékaři jsou připraveni poradit Vám v otázkách Vašeho zdraví vždy, kdy je budete potřebovat a to NonStop.


Hledej

Kategorie