+420 296 333 337
+420 296 333 337

​Jak zvládnout předvánoční stres ve zdraví?

Domů > Blog > ​Jak zvládnout předvánoční stres ve zdraví?
blog_post_ Zdroj ilustračního obrázka: freepik.com

Dec 14, 2017

​Jak zvládnout předvánoční stres ve zdraví?

Pomalu se blíží jedno z nejhezčích období v roce, Vánoce. Tyto dny pohody většinou trávíme v kruhu těch nejbližších a ze všech z nás se stávají lepší lidé. Období před svátky, které přichází začátkem prosince je však pro většinu z nás doprovázeno stresem a předvánoční shon nás úplně pohltí. Jak se předvánoční stres a shon zrcadlí na našem zdraví a jak je možné ho zvládnout lépe, si přiblížíme v následujícím článku.

Jak se projeví předvánoční stres na našem zdraví?

Tak jako i jiné formy stresu i ten předvánoční se může projevit na našem zdraví. Nejčastěji se stres projeví na našem trávení. Pokud cítíte těžkosti ve vašem trávení nebo trávíte víc času na toaletě než obvykle může to být zapříčiněno i předvánočním shonem. Kromě těžkostí s trávením se někteří z nás můžou potýkat i s bolestmi hlavy, a to proto že mnozí z nás si před Vánoci naberou na ramena daleko víc než po zbytek roku.

Jak na předvánoční shon a stres?

V první řadě bychom si měli uvědomit, že jsme jen lidi a i když chceme mít vždy a všechno v tomhle čase dokonalé nic se nestane, když se na Vánoce objeví nějaká chybička krásy, možná právě ona dodá Vánocům to, co by jim dokonalost vzala.  

  • Udělejte si plán: nezapomínejte, že den má jenom 24 hodin. Během posledního týdne před Vánoci  nenechávejte všechny povinnosti na poslední chvíli. Pokud vám to čas umožní snažte se na vánočních povinnostech pracovat během celého prosince. Dobře si promyslete co je pro vás důležité stihnout a co ne.
  • Priority: Uklidit byt, lednici, umýt okna, nakoupit dárečky, připravit výzdobu, dokončit pracovní povinnosti tohoto roku, napéct desatero druhů cukroví a koláčů, či připravovat potraviny na štědrovečerní večeri?
  • Rozdělte úkoly: každý máme ve svém okolí báječné lidi, kteří se snaží ohledně Vánoc zvládnout všechno sami jenom aby odbřemenili rodinu. Nebojte se předvánoční úkoly přidělit všem členům rodiny dle toho co zvládnou a z čeho budou mít i oni radost.
  • Najděte si čas pro sebe: ten potřebujeme každý. Najděte si chvilku pro sebe, třeba během úklidu si na chvilku dejte pauzu a vypijte si šálek váší oblíbené kávy nebo si večer po celém dni dopřejte horkou koupel jen a jen pro vás. Chvilky pohody byste si však měli dopřát každý den abychom se z Vánoc dokázali těšit a nebyli pod tlakem.
  • Pomocník jménem vitamin B: je pro vás ten pravý. Vitaminy skupiny B jsou totiž velmi dobrými partnery pro náš organismus. Pomáhají nám s náladou (tiamin-B1), uvolňuje stres  (ryboflavin-B2), regeneruje svalstvo (niacin-B3),pečuje o naši krásu (bitin-B7) a ochraňuje cévy a nervový systém (kyselina listová-B9).

Sedněte si a s chladnou hlavou popřemýšlejte, co pro vás a vaši rodinu Vánoce znamenají a podle toho si uvědomte, co je pro vás skutěčně důležité a chtěte to do Vánoc stihnout.

Kdyby na vás předvánoční zhon předsi jen dolehl v podobě nemoci, tak mějte situaci pod kontrolou s vašim 24Doctor, který je vám k dispozicii 24 hodin 7 dní v týdnu.


Hledej

Kategorie